Nabuurs maakt einde aan halflege containers met duurzame 1Freight innovatie

Gepubliceerd: 18 februari 2021
Bijgewerkt: 30 november 2023

Inhoudsopgave

Supply chain specialist Nabuurs komt met een nieuw innovatief en duurzaam concept: 1Freight. Een consolidation platform waarmee kleine leveringen voor duty-free shops gecombineerd worden in volle containers. Daarmee speelt Nabuurs in op de toenemende vraag naar kleine voorraden die door Corona is ontstaan.


Transport over zee kan veel efficiënter


1Freight maakt het mogelijk om kleine hoeveelheden producten te combineren in één container. Zo kan transport over zee veel efficiënter en duurzamer. Nabuurs haalt de pallets op bij de fabrikanten en combineert deze tot een volle en geconditioneerde container. Op deze manier kunnen producten die op verschillende temperaturen bewaard worden, samen worden vervoerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan chocolade en kleding. Dat scheelt de duty free shops veel administratieve rompslomp.


Directeur Ard Nabuurs vertelt trots: “1Freight sluit naadloos aan bij onze strategie voor een futureproof supply chain. Je ziet dat duty-free shops steeds meer verschillende producten willen verkopen, maar dat tegelijkertijd ook houdbaarheid belangrijk is. Mensen willen daarom minder op voorraad hebben, dus bestellen ze liever kleine hoeveelheden tegelijk in plaats van grote containers.”


“We willen aansluiten bij de behoefte van de markt, het gaat er voor ons om dat de eindklant gebaat is bij onze oplossing”


Duurzaamheid voor de lange termijn


Het verduurzamen van supply chains in de duty-free markt, dat is waar Nabuurs met 1Freight voor gaat. “Wij zijn mensen die het graag elke dag beter willen doen”, vertelt Nabuurs. “We gaan daarbij voor wat goed is voor de toekomst. Om ons heen zien we bijvoorbeeld de transitie naar nieuwe brandstoffen. Daarom bieden we duurzame concepten zoals 1Freight aan, dat zit in ons DNA.”


De overslag van 1Freight ligt direct aan de terminal in Katwijk, waardoor containers snel op de boot staan.


De coronacrisis als kans


Door de coronacrisis raakten de voorraden in luchthavens overvol, maar kwam er wel behoefte aan kleine leveringen met producten. Hier besloot Nabuurs op in te spelen. “We hebben nu een douane-entrepot waardoor we producten uit Zwitserland kunnen aanbieden. Ook werken we samen met ons co-packing bedrijf Na-Nomi”, vertelt Nabuurs.


“Dit is voor ons het juiste moment, omdat we erin geloven en meerwaarde voor onze eindgebruikers zien.”


Over Nabuurs:


Nabuurs is een van de grootste logistieke dienstverleners van de Benelux op het gebied van FMCG-distributie en horecadistributie. Het familiebedrijf is opgericht in 1966 en heeft meer dan 20 vestigingen, 1000 medewerkers en meer dan 100 miljoen euro omzet per jaar. De missie van Nabuurs luidt: de beste weg vinden voor producten, in termen van kosten, service, duurzaamheid en veiligheid. Op hierover https://www.onefreight.com vindt u meer informatie over het duurzame 1Freight concept.


Gerelateerde artikelen

17 april 2024

Welke vorm van warehousing kies jij?

Lees meer
14 maart 2024

Maatwerk in logistieke dienstverlening: hoe en waarom?

Lees meer
29 februari 2024

De 4 belangrijkste FMCG-trends in 2024

Lees meer