Nabuurs versterkt directieteam met Bas Coenen

Gepubliceerd: 31 juli 2020
Bijgewerkt: 30 november 2023

Inhoudsopgave

Bas Coenen (33) is op 1 juli toegetreden tot de directie van Nabuurs. Het gaat om een versterking uit eigen gelederen. Als General Manager bouwde Coenen Na-Nomi, een deelneming van Nabuurs, de afgelopen jaren uit tot één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland.


Als Director Customer Solutions wordt Coenen commercieel verantwoordelijk voor de volledige bedrijfsvoering van Nabuurs en Na-Nomi. Hij neemt daarbij een deel van het takenpakket van Ard Nabuurs over, die zich als Director New Developments gaat toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe logistieke concepten en andere vormen van innovatie.


Vierkoppige directie


Door de komst van Coenen bestaat de directie van Nabuurs voortaan uit vier leden. Behalve Ard Nabuurs en Bas Coenen maken ook Tjebbe Nabuurs (Directievoorzitter) en Antoine Driessen (Financieel Directeur) deel uit van het directieteam.


FD Gazelle Award


Nabuurs besloot tot het uitbreiden van de directie met het oog op de groeistrategie voor de komende jaren. Wat dat betreft heeft Coenen een uitstekend track record. Vorig jaar won hij met Na-Nomi een FD Gazelle Award als één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland.


Daarnaast past de komst van Coenen binnen de steeds verdere integratie van de dienstverlening van Na-Nomi (co-packing binnen de logistieke keten) in die van Nabuurs (integrated supply chain solutions).


Reactie Bas Coenen: ‘klantgericht en wendbaar in onze operatie’


Wendbaarheid en aandacht voor de klant zijn voor Coenen de twee belangrijkste operationele speerpunten, verklaart hij: “De afgelopen periode hebben we allemaal kunnen zien hoe belangrijk het is om wendbaar te zijn in de totale supply chain. De markt kan van vandaag op morgen veranderen en onze klanten moeten daar snel op reageren. Of liever nog anticiperen. Snelheid en klantgerichtheid in het bedenken en doorvoeren van oplossingen is belangrijker dan ooit.”


“Door onze integrale aanpak kunnen we beter rekening houden met de dynamiek van de markt. En met onze nieuwe organisatiestructuur creëren we, door de expliciete toevoeging van het onderdeel ‘Customer Solutions’, een platform voor co-creatie met onze klanten. Hierdoor kunnen we snel samen nieuwe oplossingen bedenken én implementeren.”


Reactie Ard Nabuurs: ‘creatieve ideeën en verfrissende aanpak’


Ard Nabuurs, die voorheen commercieel eindverantwoordelijk was, is blij met de komst van Coenen: “We zien in de hele markt een trend naar kleinere volumes, naar meer pick & pack. De integratie tussen transport en distributie enerzijds en co-packing en e-fulfilment anderzijds. Bas is een jonge en energieke vent, die bij Na-Nomi heeft bewezen dat hij goed kan inspelen op dit soort ontwikkelingen. Ook door bijvoorbeeld zaken als robotisering verder uit te rollen binnen het totale bedrijf. We verwachten dat al onze klanten gaan profiteren van zijn creatieve ideeën en verfrissende aanpak.”


Met klanten werken aan een ‘future proof supply chain’


Zelf zal Ard Nabuurs zich als Director New Developments volledig gaan richten op het ontwikkelen van nieuwe logistieke concepten en andere vormen van innovatie.


“Bas gaf het al aan, de wereld verandert sneller dan ooit. Dat vraagt niet alleen om wendbaarheid in de bestaande operatie, maar ook om nieuwe toekomstbestendige concepten. Wij hebben de ambitie om samen met onze klanten future proof supply chains te ontwikkelen. Ik ga me bezig houden met het ontwikkelen van concepten die daarvoor nodig zijn. Daarbij kun je denken aan de omslag naar elektrisch rijden, vanwege de stadsdistributie die in 2025 CO2-neutraal moet zijn. Maar ook aan innovatieve samenwerkingsverbanden met klanten en collega-dienstverleners.”


Gerelateerde artikelen

17 april 2024

Welke vorm van warehousing kies jij?

Lees meer
14 maart 2024

Maatwerk in logistieke dienstverlening: hoe en waarom?

Lees meer
29 februari 2024

De 4 belangrijkste FMCG-trends in 2024

Lees meer